sobota, 12 września 2015

Oni źle żywią nasze dziecko

Co środę zawożę Maluszka do przedszkola. Odbywają się tam w godzinach popołudniowych zajęcia klubu malucha. Takie tam zabawy i integracja. Najbardziej integrują się mamy i babcie. Pominę to, że na jedno dziecko przypada 1,7 dorosłego. Pominę także to, że zajęcia są kalką poprzednich i gdy słyszę siódmy raz tę samą piosenkę i widzę ten sam zawodowy a nieobecny uśmiech pani przedszkolanki to mam ochotę wyjść i zawyć! To są szczegóły na kiedy indziej.

Tutaj ważne jest dla mnie to co usłyszałam w kuluarach: mama do mamy-"Nie wiem czy tutaj będę dawała Aniulkę, nie mam zaufania do tych posiłków" Pełne zrozumienia przytakiwanie drugiej mamy a obie stoją tuż przy tablicy z propozycją menu. Wcześniej sprawdziłam - wszystko ok.

W czasie zajęć dzieci mają przerwę na podwieczorek. Dzieci jedzą to co przyniosą z domu!
I cóż takiego zdrowego przygotowali wymagający rodzice?

Trochę statystyki: na zajęciach jest obecnych około piętnaścioro dzieci w wieku od 2 do 3 lat.
W ciągu jednego spotkania zaobserwowałam: 12 napoi gazowanych, popularnych marek, 3 wody mineralne,5 batoników czekoladowych, 3 jabłka, 1 opakowanie chipsów, 4 desery z bardzo popularnego marketu / sprawdziłam w sklepie skład - resztka włosów stanęła mi na głowie /.

Tak wyglądał mniej więcej każdy dotychczasowy podwieczorek! Aż czytać hadko!

Moja propozycja?

Napój mógłby być serwowany na miejscu, ponieważ placówka prowadzi zbiorowe żywienie. Wtedy woda, herbatka czy kompocik do wyboru. Zdrowa opcja i daje dziecku możliwość decydowania.

Do tego proponuję:
- jabłko, gruszka, śliwki,
- marchewka, świeży lub kiszony ogórek, paski papryki, kalarepka, oliwki drylowane, pomidor
- grzanka z pieczywa mieszanego, ciasteczko np. owsiane, makaron al dente, polenta krojona w kwadraciki, chrupki kukurydziane,
- twarożek, twarożek z dodatkiem drobnych owoców
- itp drobne przekąski, które dadzą dziecku energii a nie zaśmieca małych brzuszków!

Czy naprawdę Oni źle żywią Wasze dzieci? Przyjrzyjcie się w lustrze!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz